De mensen van Brandweerzone Centrum zijn er om andere mensen te helpen en kwaliteit te bieden bij de hulpverlening. Helaas is het mogelijk dat je ontevreden bent over onze diensten. 

  • Je wordt niet vriendelijk behandeld.
  • Je krijgt geen antwoord of onduidelijke informatie.
  • Je meent dat er iets mis is met een factuur.

Bij de brandweer zien we klachten als leermomenten. Een klacht stuur je door met ons formulier. Je klacht wordt discreet behandeld en onderzocht door een interne klachtenbehandelaar. Je krijgt een antwoord binnen de 30 dagen.

Je klacht wordt niet behandeld als:

  • je klacht niet gaat over Brandweerzone Centrum
  • de feiten dateren van meer dan 1 jaar geleden
  • er een gerechtelijke procedure loopt over de feiten
Vraag en antwoord over facturen
Jobs Hero

Goed om te weten

Een sirene is luid en dat is de bedoeling. Het verkeer moet ons opmerken. Onze brandweerlieden en ambulanciers zijn op weg naar iemand in nood. 

Ze rijden te snel, ze rijden door het rood en ze doen allerlei manoeuvres. In het kort, ze begaan verkeersovertredingen. Ze mogen dat alleen doen als ze prioritair rijden. Dat betekent zwaailichten én sirene. 

's Nachts gebruiken ze een nachtsirene. Die is iets stiller, maar nog steeds luid. We vragen onze chauffeurs om alleen de sirene te gebruiken als dat nodig is, net om de nachtrust van de bevolking niet te verstoren. 

  • Geen sirene op een weg zonder verkeer 's nachts.
  • Wel een sirene bij het nemen van een kruispunt 's nachts.

De wetgeving rond prioritair rijden bepaalt hoe luid een dag- en een nachtsirene moet zijn. 

Klacht

Stap 1Wie
Stap 2Wat
Ander relevant adres

Geef optioneel de datum en het tijdstip waarover de klacht gaat.

Een factuurnummer bestaat uit 10 cijfers.